Friday 13 January 2012

::Geng Rama2,dugaan persahabatan::

Corat Coret nur fardieana pada 02:01

Salam untuk semua.. sesungguhnya dieana taip ni dalam keadaan dieana menangis,, remember that "geng rama2"? It finally happen.. akhir nya terjadi jugak.. geng rama2 terpisah,, did u know how its feeling? bad.. Tapi yang dieana rasa terkilan mereka bertiga masih bersama kecuali dieana. Bukan salah mereka tapi salah dieana. Tak tahu mana nak mula, ayat pun maybe berterabur ni. Dieana just nak luah rasa hati dieana,, frust. i,m feel so bad. Salah dieana sebab x hantar borang tu(borang kemasukan masuk maahad pontian). Kitorang rancang nak gi sekolah yang sama, nak buktikan kat cikgu kata2 cikgu bahawa 1 hari nanti kami berpisah tu xbenar, kami nak membesar bersama, susah senang sama2, tapi. Memang betul.. cikgu betul, akhirnya kami berpisah. Mesti korang pelik kenapa dieana x hantar je borang tu,, its complicate untuk diterangkan, Dieana kat Jb masa tu, then dapat panggilan dari ustaz rashid die tanye nak cube mohon maahad pontian x? So die suruh dieana mintak tandatangan guru besar sekolah rendah dieana kat Jb, dieana sanggup bangun pagi2 tunggu pejabat bukak, wat tu wat ni. Selang berape hari cikgu rashid chat die dah hantar borang2 permohonan (masa tu dieana masih kat jb) Masa tu dieana tak hantar pun lagi borang tu kat cikgu bab cikgu kat batu pahat.Dieana just mampu kata oh je masa tu, cikgu mungkin tahu dieana kecewa, then die bagi kata2 semangat kat dieana. Dieana dapat tahu aiza,pika,nad. Diorang hantar permohonan tu, Die pikir sendiri, "xpelah, belum tentu dapat ke x kan. Lagipun nad cakap die tetap nak stay je" Masa kat sekolah cikgu panggil diorang yang mohon, then x bape lama pastu tibe2 diorang peluk dieana, dieana macam dapat teka apa yang berlaku.. dieana just buat2 tak tahu apa2, buat2 just x dapat teka sedangkan hati rasa nak nangis. Diorang sebut "dieana..maafkan aku" Masa tu just nak legakan rasa hati dieana cakap "wei korang xmalu ey lelaki tengok tu, diorang cakap kite lesbian pulak nanti" tu je yang dieana mampu cakap. "dieana pikir xpe nad ada die kata die nak stay, sekurang-kurangnye dieana ada teman sorang, Dah bape hari ni dieana asyik nangis je, lepas beberape hari nadia bagi keputusan die kata die tak pindah, Nad bagi dieana harapan, 2012 dieana x berakhir macam tu je, Today hari terakhir kami, masa balik sekolah dieana perasan nad tulis nota kat buku nota dieana, Bile dah habis nangis2 ngan diorang nad pun dah keluar dari kelas dieana baca 'aku mintak maaf.. mungkin ini takdir sebuah persahabatan. aku harap kite akan berjaya walaupun tak bersama.. jangan lupekan aku, aku tunggu ko kat sana.. aku akan tunggu ko. Hari tu aku ada cakap ngan cikgu rashid "cikgu tolonglah mohonkan dieana sampai boleh masuk maahad tu cikgu" aku akan tunggu ko.." Nad aku sumpah aku simpan nota ko bersama tulisan ko yang cantik tu sampai akhir nye kite jumpe balik nad,, aku sumpah,, erm jap ey nak pegi basuh muka nagis tak benti ni ************ Saat ni sambil type sambil layan lagu hanya kau yang mampu by aizat. Dulu Dieana hilang kawan nama diana pun dieana pasang lagu ni kasi layan. Ku cuba redakan relung hati, bayang mu yang berlalu pergi.. " nad,aiza pika aku xnak korang pergi, tolonglah aku merayu.. " Cerita tentang masa lalu, cerita tentang kau dan aku,kini tinggal hanya kenangan, kau abadi dalam hati ku. " Walau macam manapun korang tetap aku ingat sampai bila2 tu janji aku" Harusnya xkan kubiarkan engkau pergi, membuat ku terpuruk rasa ingin mati, derita yang menjerat kapan akan berakhir, hanya engkau yang mampu tahluk kan hatiku "Korang je kawan aku dunia akhirat aku harap aku dapat tahan korang dari pergi tapi aku x mampu, kejarlah bintang korang, masa depan korang akan lebih terjamin nanti". Nad, kalau kau pergi nanti sape yang nak ingat kan aku tarikh hari bulan yang memang aku langsung x ingat? Nad kalau kau pergi sape yang nak panggil aku "dieana si lurus bendul tu" guraun kasar yang hanya ko sorang je berani sebut? nad kalau kau pergi bulu mata sape lagi aku nak tarik kecuali bulu mata ko yang lentik? Nad kalau kau pergi sapa nak panggil aku "lembab" nad? Nad kalau ko pergi sape yang nak bertekak ngan aku setiap hari nad? Nad kalau kau pergi.. jiwa aku pun pergi. Sebab aku sayang ko sangat2. Aiza... kalau ko pergi sape nak ajar aku math? sape yang sabar dengan otak aku yang memang xnak paham pasal math? Za kalau ko xde sape yang berani lalu jalan raya semata-mata nak antar aku balik rumah takut atok aku marah? sape za? Ko xyah risau za pasal soalan aku haritu tentang kalau ko pergi sape yang nak damaikan aku kalau bertekak ngan nad sebab nad pun akan pergi bersama ko. Pika kalau ko pergi sape yang lengkap kan kumpulan kite dengan gelak ketawa bersama perangai ko yang pelik? tapi xpe pika ko akan melengkapi kumpulan kite masa kat sana nanti, maksud aku kumpulan korang :) Kepada aiza time kasih bab baca semua entry aku and sudi bukak blog aku yang x seberape. korang jaga diri baik2 ey masa aku xde, korang janji tau korang akan tunggu aku, Kite buktikan kat semua apa diorang cakap xbetul, xsemua persahabatan akan berakhir dengan perpisahan dan haluan masing2. Aku harap korang faham yang aku x cukup kuat kalau aku seorang diri tanpa korang, Semoga korang dapat kejar bintang korang janji ngan aku korang xkan berpisah kat sana nanti. Okeyh lah aku dah penat nangis, aku nak rehat kejap, then nak lap keyboard aku yang nampaknya semakin banyak titik2 hujan air mata aku, And pada yang rasa aku macam drama lebih, aku bukan drama tapi ciptaan allah yang membuat aku jadi seorang perempuan yang rapuh hatinya, lembut jiwanya, sayang kawan dia.

0 Orang Cute:

Post a Comment

Asalamualaikum
Leave your love here
Terima Kasih Daun Keladi, Kalau Ada Apa Komenlah Lagi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

dialovas Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei